Not known Facts About دیابت کودک

Wiki Article

ما در یک مقاله به صورت کامل به موضوع “ دیابت سالمند ” پرداختیم که می تواند آن را مطالعه کنید.

دیابت نوع ۲ (دیابت غیر وابسته به انسولین)، شایع ترین نوع دیابت

همیار دکترتو گفت: ۱۴۰۲/۰۵/۰۴ در ۳:۴۵ ب٫ظ سلام و درود همراه عزیز

در دیابت نوع ۲ قند خون بالاتر از ۱۲۶ است چون قند نمی‌تواند وارد سلول‌ها شود و در خون انباشته می‌شود.

شاید دیابت تیپ ۲ درمان قطعی نداشته باشد، اما با چند راهکار ساده می‌توان از ابتلا به دیابت نوع دو پیشگیری کرد یا وقوع آن را به تاخیر انداخت:

برای تشخیص و درمان دیابت نوع دو باید به دکتر داخلی، دکتر غدد، متخصص کلیه (متخصص بیماری‌های کلیوی)، متخصص رژیم غذایی، فوق تخصص چشم، مربی ورزشی یا فیزیولوژیست ورزشی مراجعه کنید.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

عمل تغییر جنسیت چگونه انجام میشود و آیا در ایران مجاز است؟

در دیابت نوع ۱ انسولین تولید نمی شود ولی در نوع دو انسولین تولیدشده کافی نیست.

شایع‌ترین علائم دیابت نوع ۱ در بین بچه‌ها و بزرگسالان شامل موارد زیر است:

پرستار کودک پرستار سالمند پرستار بیمار اجاره تجهیزات پزشکی تزریقات سرم و آمپول تعویض پانسمان در منزل اگر برای نگهداری از سالمند و کودک و بیمار نیاز به پرستار با تجربه دارید یا نیاز به تزریقات و پانسمان در منزل دارید،

داشتن سابقه خانوادگی ژنتیکی و عوامل محیطی get more info روی احتمال ابتلا به دیابت تیپ ۲ تاثیر می‌گذارند، اما با رعایت اقداماتی مثل ورزش منظم، رژیم غذایی سالم‌خواری و حذف قند و شکرهای مصنوعی می‌توان از ابتلا به این بیماری پیشگیری نمود. درست است که دیابت نوع دو درمان قطعی ندارد، اما با کنترل میزان قند خون می‌توان ریسک عوارض احتمالی این بیماری را به حداقل رساند.

سیب، چای، چای سبز، پیاز، کلم و دانه‌ها و گیاهان دارویی مثل گل راعی، ژینکوبیلوبا و آقطی سرشار از فلاونوئید هستند که به درمان دیابت تیپ ۲ کمک می‌کنند. از جمله گیاهان دارویی برای کنترل و درمان این بیماری عبارت‌اند از:

دیابت نوع ۲ (دیابت بزرگسالان یا دیابت غیروابسته به انسولین)، یکی از شایع‌ترین انواع دیابت بوده و حدود ۹۰ درصد بیماران دیابتی را تشکیل می‌دهد. برخلاف دیابت نوع ۱، بدن در زمان ابتلا به دیابت نوع ۲ انسولین تولید می‌کند؛ اما یا میزان انسولین تولید شده توسط پانکراس کافی نبوده و یا بدن نمی‌تواند از انسولین تولید شده، استفاده کند. زمانیکه انسولین کافی وجودنداشته باشد و یا بدن از انسولین استفاده نکند، گلوکز (قند) موجود در بدن، نمی‌تواند وارد سلولهای بدن شده و باعث جمع شدن گلوکز در بدن بشود و بدن را دچار مشکل و نارسایی نماید.

Report this wiki page